28 Nisan 2007 Cumartesi

Çocuklarınızı iyi yetiştirin


Çocuklarınızı iyi yetiştirin.Doğruları söyletin. Canı istemediği için çalışmadığında "elektrikler kesikti" demesin. "Vazoyu kim kırdı" dediğinizde "ben kırdım" diyebilsin. Sorumluluk almayı öğretin. Sadece kendi üzerine düşeni yapıp kenara çekilmemesi gerektiğini; her zaman her yerde herşeyden sorumlu olduğunu öğretin. Birini ezmeden de yukarılara çıkabileceğini hatta bazen yukarılar denilen şeyin, çıkılmasa da olur... bir yer olduğunu öğretin. İlla birini örnek alsın diyorsanız; MUSTAFA KEMAL'i öğretin. Kızlarınızı iyi yetiştirin. Kendi kendilerine yetmeyi öğretin. Namuslu olmanın yürekten geçtiğini öğretin. Evden çıkar çıkmaz ilk köşede eteğinin boyunu kısaltmasına gerek olmadığını öğretin. İstediğini giymeyi öğretin . İnsanın ahlakının sadece kendi beyninde olduğunu öğretin. Kıskanılmanın sevilmeyle aynı olmadığını öğretin. Kıskanılmanın güzel, saygısızlığın kötü olduğunu öğretin. "Beni çok kıskanır, dışarı çıkarmaz, şunu, bunu giydirmez" diyen adamla gurur duymamayı bunun aslında kendine hakaret olduğunu öğretin. Arayıp: "Neredesin ? Kiminlesin? " vs.... diyen adama: "Seni tanımadan önce nasıl davranacağımı bilmiyor muydum? Haddini bil"..... demeyi öğretin. Oğullarınızı iyi yetiştirin. Karşı cinse saygı duymayı öğretin. Bir kadının omzuna arkadaş olarak da sarılabileceğini öğretin. Dokunmaktan korkmamasını öğretin. Sevmenin değer verme olduğunu öğretin. Sahip çıkmayla sahibi olmanın farklı olduğunu öğretin. Bütün gençliğini birileriyle beraber olmaya çalışarak geçirdikten sonra kimseyle beraber olmamış birini bulup evlenmeye çalışmanın ikiyüzlülük olduğunu öğretin. Bulunmaz hint kumaşı olmadıklarını; olsalar bile burun silinen mendillerinde kumaştan yapıldığını; hiçkimseyi küçük görmemeyi öğretin. AMA ÖNCE KENDİ İÇİNİZDEKİ ÇOCUĞA ÖĞRETİN

MODA
Belirli bir toplumda uygun görülen ortak zevklerdir geçiçi yaşam,hissetme biçimidir bu aşamadan oluşur.
1 AŞAMA
Varlığnı sürdürmekde olan bir nesne yada kullanımı birden bire yaygınlık kazanmasıdır.
ÖRNEK=Opera,pul kolleksiyonu gibi hic bir gerekliliğe bağlı olmadan,yalnızca basit bir zevk yada gecici heves nedeniyle yayginlik kazanır.
2 .AŞAMA
Moda bir nesnenin yada kullanımın birden bire yaygınlık kazanmasıdır.
ÖRNEK=16 YY cantaların,18 yy kahvenin 19 yy bisikledin yaygınlaşması gibi.
3. AŞAMA
Moda bir nesne yada kullanımı nedensiz ve kısa bir süre icin birden bire yaygınlık kazanmasıdır.
ÖRNEK=plastik şemsiye ,ince topuk,anahtarlık kolleksiyonu gibi,bu modanın gecerlilik süresi cogu kez nedenli hızlı biçimde yaygınlık kazandıysa ömrüde o kadar kısalacaktır.
4AŞAMA
salt değişiklik olsun diye değisiklik gereksinimini karşılayan bir kullanım aralıksız biçimde yenilenmesi dar alanda toplumsal moda olgusu şu an için tek bir hedef üzerine kurulmuşdur.(GİYSİ)
5AŞAMA
Kısa süreli başariların hızla birbirini izlemesi hızlı hareketli modayı oluşturur. modanın ritmi mevsimliktir.yılda dört kez yeni moda giysiler satin alinir .nesne daha eskimemişken ,yenilenmesine neden olur.
nesne daha iyilir giyilmez derk edilir MODASI GECMİŞTİR CÜNKÜ onun için yenilik.